Hier gibt es einen schönen Übersichtsartikel über die aktuell durch das US-Regime genutzten Methoden, um gegen missliebige Bewohner des Landes vorzugehen:
Cell-site simulators, also called Stingrays, masquerade as cell towers and trick nearby cellphones to connect, allowing ICE officers to track a phone’s location in real time. The devices, often mounted atop vehicles, are used in two ways. If officers already know the identifying number of the target phone, they can use the cell-site simulator to look for it. They also can scan for all cellphones in the area.
As part of its buying spree last year, ICE signed contracts with the Israeli companies Paragon Solutions, which makes spyware that can hack into phones remotely, and Cellebrite, which allows agents to access the contents of locked phones it has seized and automatically sort the data. It also bought Finaldata’s FINALMobile Forensics and other, similar software that can recover deleted data from devices.
Cellebrite said in a statement that its contract with DHS is for national security investigations. “Cellebrite’s technology is forensic, requiring physical possession of a device and appropriate legal authority,” the company said.
https://www.washingtonpost.com/technology/interactive/2026/ice-surveillance-immigrants-protesters/
Es dürfte klar sein, dass dies nichts ist, was nur von diesen SA-artigen staatlichen ICE Schlägertrupps genutzt wird, die 800 Dollar Prämie für jedes Opfer bekommen.
Da lernen jeden Tag die “Partner” und “Freunde”, wie man’s macht mit dem Plebs.
Jeder, der seine Freiheit liebt, sollte diese Angriffsvektoren zumindest kennen und sich bewusst sein, dass all das lange nicht mehr nur gegen “Terroristen” und “Verbrecher” eingesetzt wird, sondern gegen Minderheiten im Lande, die Machthaber nicht mögen.
Schon mal von sowas gelesen in einem Geschichtsbuch?
Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Kommunist.
Als sie die Gewerkschaftler holten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Gewerkschaftler.
Als sie die Juden holten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Jude.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
– Martin Niemöller